wtorek, 3 maja 2011

Mocno czekoladowo-pomarańczowe ciastka :)

Jakiś czas temu zachciało mi się na raz pomarańczy i czekolady, i to na zasadzie "chcę już, natychmiast!". Jako, że stwierdziłam iż zagryzanie pomarańczy czekoladą (lub na odwrót) może niekoniecznie jest tym, o co mojemu apetytowi chodzi, postanowiłam poszukać pomysłu na ciasto/ciastka/deser, który uwzględniałby powyższe dwa składniki i na dodatek byłby raczej szybki i prosty w zrobieniu. Pomyślałam więc o ciastkach i tak oto powstały fantastycznie kruche, niezbyt słodkie, mocno czekoladowo-pomarańczowe ciastka. W dodatku z mojego ulubionego rodzaju ciastek (czyli: urwij kawałek ciasta-utocz kulkę-rozpłaszcz kulkę na blasze i gotowe ;))
Ciasto na ciastka już samo w sobie jest mocno kruche, a po upieczeniu daje super kruche ciastka - jeśli takie lubicie koniecznie wypróbujcie przepis!

Ciastka na tyle mi smakowały, że postanowiłam zrobić je w prezencie swojej babci na imieniny. Prezent podobał się i na dodatek smakował ;)

Ciastka mocno czekoladowo-pomarańczowe
(przepis jest stąd, minimalnie zmieniony)

Składniki na ok 16-20 ciastek:
3/4 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki naturalnego kakao
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 szklanki cukru
1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
113 g masła
skórka starta z 2 dużych pomarańczy
1. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni. Blachę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia.
2. Do niedużej miski przesiewamy mąkę, kakao, sól oraz sodę.
3. W oddzielnej misce ucieramy masło aż będzie puszyste. Dodajemy do masła cukier, miksujemy całość, dodajemy aromat waniliowy oraz skórkę z pomarańczy - całość miksujemy do uzyskania jednolitej masy.
4. Do masy maślanej dodajemy przesiane suche składniki - miksujemy całość aż składniki się połączą.
5. Urywamy po niedużym kawałku ciastka, toczymy z niego kulkę i rozpłaszczamy kulki na blasze - zostawiając między ciastkami 2-3 cm odległości. 
6. Wstawiamy do piekarnika na 12-14 minut. Po wyjęciu z piekarnika pozostawiamy do zupełnego ostygnięcia (inaczej mogą się połamać).

Gotowe do pożarcia !

Przed upieczeniem 



8 komentarzy:

  1. I like it :) super polaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mocno lubię mocno czekoladowe ciastka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. podobne do moich kakaowych,lubię takie smaki

    OdpowiedzUsuń
  4. o jakie fajne te ciacha- i połączenie czekolady z pomarańczą na prawdę grzechu warte

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam polaczenie czekolady z pomarancza, wiec te ciasteczka to cos w sam raz dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mają fajne kształty!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak mocno czekoladowe ciastka należą do moich ulubionych. Z różnymi dodatkami, pomarańcza na pewno do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń