niedziela, 1 sierpnia 2010

Muffiny z truskawkami i migdałową kruszonką

Jak to jest z tymi truskawkami, że kilka razy już myślałam, iż sezon definitywnie się skończył, ale za każdym razem trafiałam jeszcze gdzieś na całkiem fantastyczne truskawki ? Truskawki-widmo ;)
W każdym bądź razie, dzisiejsze muffiny to jedne z pierwszych jakie w ogóle robiłam i od samego początku zawsze świetnie mi się udawały, są przepyszne! A migdałowa kruszonka doskonale do nich pasuje. Z braku truskawek można zrobić je z praktycznie każdym innym rodzajem owoców - morele, brzoskwinie, jagody, borówki amerykańskie itp. Przepis wielokrotnie "podawałam dalej" i zawsze dostawał bardzo pozytywną ocenę zwrotną :)

Muffiny z truskawkami i migdałową kruszonką
(przepis jest stąd, zmieniony minimalnie przeze mnie + moje komentarze)

Składniki na 12 muffinów:

2 szklanki mąki pszennej
1/2 lub 1/3 szklanki cukru (zależy czy wolimy bardziej słodkie czy mniej)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
2 jajka
240ml mleka (niecała szklanka)
125ml oleju np. z pestek winogron (pół szklanki)
1,5 szklanki truskawek pokrojonych w ćwiartki

Kruszonka migdałowa
100g płatków migdałowych, lekko pokruszonych (w tym celu umieszczamy je w plastikowym woreczku i wałkujemy je wałkiem) lub zmielonych migdałów
20g masła
3 łyżeczki cukru

1.W dużej misce mieszamy razem suche składniki: mąkę, cukier, proszek, sodę, sól. W drugim składniki mokre: jajka, mleko, olej.
2.Wymieszane mokre składniki wlewamy do suchych i mieszamy razem przy pomocy np. łyżki, ale tylko do połączenia się składników - tak, żeby nie było widać mąki. Dodajemy truskawki i mieszamy je z resztą składników.

3. Formę do muffinów wykładamy papilotkami, napełniamy je ciastem.
4. Robimy kruszonkę: wszystkie składniki wkładamy do jednego naczynia i łączymy rozcierając palcami.
5. Posypujemy muffiny kruszonką i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni na 18-20 minut lub do momentu gdy będą lekko brązowe i wyrośnięte. Po wyjęciu z piekarnika pozwalamy im chwilę ostygnąć a następnie wyjmujemy z formy i serwujemy.

Muffiny przed wstawieniem do piekarnika



3 komentarze:

  1. ta kruszonka jest super
    a ja już tęsknię za truskawkami

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękne muffinki. No i kruszonka. Moja ukochana.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis sobie zapisze i już wymyśliłam, że może świetnie smakować z brzoskwiniami, bo truskawki u nas już nie do zdobycia- Ty, to masz szczęście;DD

    Slicznie Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń