środa, 28 kwietnia 2010

Blondie z masłem orzechowym i białą czekoladą - balsam dla duszy

Jako, że ostatnio żyję w lekkim niedoczasie ( patrz - wykańczanie pracy licencjackiej, i wypełnianie PIT-a na ostatnią chwilę), najlepszym ciastem na tu i teraz byłoby coś kojącego zmysły, prawdziwy balsam dla duszy, pozwalający na chwilę zapomnienia. Takie jest blondie z masłem orzechowym. Poza tym, zrobiłam ostatnio brownie, więc dla równowagi powinno pojawić się blondie ;) A mój sposób na prawdziwe odstresowanie jest taki :
1. Robimy brownie z tego przepisu oraz blondie z poniższego przepisu
2. Kroimy sobie po kawałeczku obu ciast
3. Siadamy na wygodnej kanapie, wygodny fotelu przy oknie wychodzącym na najładniejszy widok z naszego mieszkania/domu
4.Włączamy sobie "Brunetki, Blondynki" Jana Kiepury(link poniżej) - no bo przecież mamy na talerzu i jedną i drugą- i zajadamy się !





Blondie z masłem orzechowym i białą czekoladą
(pomysł na przepis jest stąd, mocno przerobiłam proporcje)

Składniki na blachę 30x30cm:

156g masła
połowa słoika masła orzechowego z kawałkami orzechów, lekko solonego
200g brązowego cukru
4 jajka
2 łyżeczki aromatu waniliowego
228g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100g białej czekolady - drobno posiekanej

Nastawiamy piekarnik do 180 stopni, blachę wykładamy papierem do pieczenia. Rozpuszczamy masło w mikrofali lub w małym garnku, wyjmujemy z mikrofali/zdejmujemy z ognia i dodajemy do niego masło orzechowe oraz cukier, mieszamy i pozwalamy ostygnąć przez kilka minut. Dodajemy jajka i aromat waniliowy i miksujemy. Następnie dodajemy po trochu mąki i proszku do pieczenia, ciągle miksując. Na koniec dodajemy czekoladę i mieszamy łyżką. Wylewamy masę do formy, pieczemy w rozgrzanym piekarniku 20-25 minut(ciasto pachnie cudownie podczas pieczenia :). Wyjmujemy z piekarnika i studzimy. Przed podaniem kroimy na kwadraty. W ramach totalnej rozpusty można je jeszcze dodatkowo posmarować masłem orzechowym przez zjedzeniem.

1 komentarz: