niedziela, 7 marca 2010

Tropikalny sernik z bananami i orzechami brazylijskimi

Sernik to jedno z niewielu ciast, które w takiej czy innej postaci występuje chyba wszędzie na świecie. A że ostatnio mam ochotę na serniki inne niż te tradycyjne, powszechnie znane postanowiłam zrobić ten oto przepyszny sernik.
Przy okazji jest to również próba oswojenia bananów, za którymi nie przepadam odkąd pamiętam ;)




Tropikalny sernik z bananami i orzechami brazylijskimi
(oryginalny przepis pochodzi z ksiązki "Najlepsze serniki świata", Wydawnictwo RM + moje komentarze i zmiany )

Składniki na formę o średnicy ok. 24cm.

Spód

120g zmiksowanych w malakserze lub utłuczonych w moździerzu herbatników maślanych lub typu digestive ( pełnoziarnistych)
60g drobno zmielonych orzechów brazylijskich
50g roztopionego masła

Masa sernikowa

500g gotowego twarogu sernikowego
2 średnie banany , lekko zmiksowane
1 niepełna szklanka śmietany (użyłam śmietany 18%)
1 niepełna szklanka cukru
3 jaja
40g drobno zmielonych orzechów brazylijskich
1 łyżka likieru amaretto
1 łyżka mąki kukurydzianej
2-3 łyżeczki cukru waniliowego

1. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni
2. Spód : Pokruszone ciastka mieszamy dokładnie ze zmielonymi orzechami i masłem. Masą wykładamy dno formy i pieczemy 10 minut.
3. Masa sernikowa : Twaróg miksujemy kilka minut aż będzie jednolity. Wlewamy banany, śmietanę i wsypujemy cukier i całość miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Dodajmey pojedyńczo jaja, miksując całość po dodaniu każdego z nich. Następnie dodajemy zmielone orzechy brazylijskie, likier, mąkę kukurydzianą, i cukier waniliowy. Całość dokładnie miksujemy i przelewamy na upieczony spód.
4. Pieczemy ok. 60 minut. Po tym czasie wyłączamy piekarnik i pozostawiamy sernik w piekarniku jeszcze na godzinę.

A potem nie pozostaje nic innego jak zjeść nasz sernik :)

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie się zapowiada :) Mam ogromną ochotę na kawałek sernika :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam serniki równie mocno jak banany
    dla mnie jest to więc połączenie niemal idealne..

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze polecam!

    Orzechy brazylijskie fantastycznie się komponują z delikatną "bananowością" sernika.

    P.S. nie mogłam mu się oprzeć i zjadłam kawałek na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń