poniedziałek, 26 lipca 2010

Kruche ciastka - smak dzieciństwa

Po wypróbowaniu 2 innych przepisów (tego oraz tego) w końcu zdecydowałam się na zrealizowanie mojego rodzinnego przepisu na kruche ciastka. Nie dziwne jest, że zdecydowanie najbardziej smakują mi  ciastka, które chrupałam przez całe dzieciństwo. Dzisiejsze ciastka nawet udekorowałam w ten sam prosty sposób, w jaki ja i mój Brat Młodszy dekorowaliśmy je, gdy byliśmy małymi brzdącami. Jak zwykle nie mogłam poprzestać na jednym rodzaju ciastek więc są ciastka w lukrze/polewie czekoladowej posypywane posypką cukrową lub łezkami czekolady. Do wyboru, do koloru.

Bardzo, bardzo polecam :)

Kruche ciastka III - przepis rodzinny

Składniki na ok. 40 ciastek:

250g margaryny (np. Kasia)
500g mąki krupczatki (do kruchych ciast sprawdza się znakomicie) - odejmujemy od tego 2 łyżki mąki i zamiast nich dajemy:
2 łyżki mąki kartoflanej
1 szklanka cukru
3 żółtka
1 całe jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia

1.Wszystkie składniki przekładamy na blat : usypujemy górkę z mąki krupczatki, mąki kartoflanej, cukru i proszku do pieczenia, robimy w niej zagłębienie w którym umieszczamy żółtka i jajko oraz posiekaną margarynę i zagniatamy z nich ciasto.
2. Ciasto dzielimy na 2 części, zawijamy je w folię plastikową i chowamy do lodówki na ok 2 godziny.
3. Po tym czasie rozwałkowujemy je dość cienko i wykrawamy ciastka, które układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy blachę do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni, pieczemy ok 4-5 minut, aż zrobią się złociste.
4. Gdy wystygną lukrujemy je lukrem z TEGO przepisu lub też polewamy gotową polewą czekoladową i przyozdabiamy w dowolny sposób.


5 komentarzy:

  1. Jakie fajne te ciacha i tak slicznie udekorowane!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. my też mamy rodzinny przepis na kruche ciastka.
    chyba tak, jak w USA na swoje apple pie, choc chip cookies etc, to u nas jest zawsze przepis na kruche. :]

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię smaki dzieciństwa :) Twoje wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. te domowe ciasteczka, te ze wspomnieniami są naj naj

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie, że najlepsze są smaki dzieciństwa. Smaki mają to do siebie, że potrafią jednak przenosić w czasie :)

    OdpowiedzUsuń