czwartek, 29 lipca 2010

Placki ziemniaczane z cukinią, fetą i parmezanem

Te placki kojarzą mi się zdecydowanie z latem, może dlatego, że pierwszy raz robiłam je w lecie, a może dlatego, że ochota na nie nachodzi mnie jedynie właśnie w tej porze roku ? W każdym razie są pyszne i super sprawdzają się nie tylko jako oddzielne danie ale nadają się jako dodatek do różnych sosów :) Ziemniaki, cukinia, feta i parmezan razem tworzą genialny kwartet ! Zupełnie nowa jakość plackowości ;)

Placki ziemniaczane z cukinią, fetą i parmezanem
(przepis stąd, zmiany są bardzo drobne więc 99% cytuję)
1 kg ziemniaków

2 średniej wielkości cukinie
2-3 ząbki czosnku
2 jajka
1/2 szkl. mąki
100 g greckiej fety
40g parmezanu, lub innego twardego sera typu parmezan, świeżo startego
1/2 szkl. posiekanej świeżej mięty cytrynowej lub zwykłej mięty lub bazylii
pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
pieprz do smaku
sól
olej do smażenia

1.Ziemniaki umyć, obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Umytą i osuszoną cukinię (razem ze skórką) zetrzeć osobno, również na tarce o drobnych oczkach.
2. Ziemniaki i cukinię lekko osolić, i pozostawić na kilka minut, by warzywa puściły sok. Porządnie odcisnąć i razem wymieszać w dużej misie.
3.Wbić jajka i wyciśnięte ząbki czosnku – wymieszać. Dodać mąkę, pokruszoną fetę, starty parmezan, oraz miętę.
4.Doprawić pieprzem oraz papryką. Wszystko ponownie dokładnie wymieszać. W razie potrzeby dosolić do smaku.
5. Nakładać po ok. 2 pełne łyżki na patelnię z rozgrzanym tłuszczem,  lekko przyklepać łyżką właśnie nalaną masę na placek tak, żeby była dość cienka (jeśli będziemy robić grube placki to w środku będa surowe) i smażyć z obu stron na złoto.

10 komentarzy:

  1. Feta z cukinią lubią się bardzo, to już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się zestaw składników na placuszki. tym bardziej że u mnie cukinia wraca do łask;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, jakie apetyczne te placuszki!:))
    Porywam jednego:)

    OdpowiedzUsuń
  4. przeciez ja mam fete w lodowce... musze w koncu ja wykorzystac! ... (o ile sie nie przeterminowała bo u mnie zapomina sie o istnieniu rzeczy w dolnych szufladkach lodowki ;/)

    OdpowiedzUsuń
  5. super placki, bardzo lubie takie smaki:) wygladaja smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę odkryć tą nową jakość plackowości, bo wygląda obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietnie wygladaja te placki, zawsze mila odmiana

    OdpowiedzUsuń
  8. Z fetą i cukinią z pewnością bardzo by mi smakowały :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń